A honlapunkon cookie-kat használunk, hogy minél személyre szabottabb tartalmakat készíthessünk Neked.
Menü

5 módszer, hogy utazás közben is jógázhass

Ábrahám Kata
2015. 06. 17. 00:00:00

Te is szeretsz jógázni akkor is, ha elutazol valahová? Ezt a két tevékenységet összehangolni nem egyszerű feladat! Bőröndök, idegeskedés, repülőtér, benzinkút, forróság, szűk hotelszoba – egyik sem éppen az ideális összetevő egy nyugodt jógázáshoz. Ráadásul oly’ sok mindent meg kell nézni, érinteni, tapasztalni, érezni, kóstolni egy-egy nyaralás alkalmával, hogy az ember felfedez, telítődik, elfárad és a végén annyi ereje sincs, hogy rendesen eligazgassa magát egy nyújtó pózban.

Sokszor fogadkozunk, hogy idén nyáron meditálni fogunk, vagy jógázunk minden reggel, még reggeli előtt. Pedig az utazásos őrület közben is kellene lennie pillanatoknak, amikor csak magunkkal foglalkozunk egy kicsit, amikor megállunk, lassítunk, veszünk pár mély levegőt, gyakorolunk egy kicsit, vagyis: visszatalálunk önmagunkhoz.

Néhány tipp, hogy mindez sikerüljön:

1. Készülj fel!

Igen, pakold be a jógacuccokat és a matracot is! Remek utazó matracainkat megtalálod itt lejjebb, amelyeket könnyedén be tudsz hajtogatni a bőröndbe is.

2. Állíts fel célokat!

Fogadd meg, hogy jógázni fogsz! Próbáld reálisan nézni az utat. Lesz rá időd, helyed? Mikor, hol? Melyik napszakban szeretsz jógázni? Mi az, amire mostanság a jógában koncentrálsz?

3. Legyél következetes!

Nekem nagyon sokat segít, ha elhatározom, hogy még a reggeli előtt jógázom egy kicsit. Tudom, hogy fel kell kelnem előbb, mint a többiek, tudom, hogy csendben kell maradnom, ha együtt alszom valakivel egy szobában és tudom, hogy korábban kell lefeküdnöm. De próbálok következetes lenni. Ha az első nap sikerült, akkor a többi napon már könnyebb lesz, mert rutinná válik. A következetesség sokat segít elérni a céljaidat, általában is! 

4. Bármi jobb, mint a semmi

Kezdd el egyszerűen! Nekem ez a módszer jött be a legjobban, bár tudom, sokan azt hiszik, hogy ezzel csak a lelkiismeretüket hallgattatják el: ha csak tíz perc időd van, akkor legyen tíz perc jógázás minden reggel (vagy este)! Három napüdvözlet, vagy pár átmozgató gyakorlat és egy kis savászana: ez is elég ahhoz, hogy energikusabb legyél az egész nap alatt. És büszke lehetsz, hogy minden reggel jógázol!

5. Fedezz fel különleges helyeket!

Gondolj bele, mindig ugyanott jógázol! A kedvenc stúdiódban, vagy otthon, a kis jógás sarkadban. De most kimozdulhatsz, leterítheted a szőnyeged szinte bárhol! Napfelkeltekor a tengerparton? Mekkora érzés már, a hullámok morajlására meditálni, vagy napüdvözletet végezni! A varázslatos helyszínek feltöltenek, inspirálnak, motiválnak – akár életre szóló élménnyel ajándékozhatod meg magad! (Igen, ezt tényleg kár lenne kihagyni…)

 

Matracok és jógatáskák, melyeket kifejezetten utazáshoz ajánlunk:

Tartalomhoz tartozó címkék: jógaszőnyegek utazás nyár

Keresés