A honlapunkon cookie-kat használunk, hogy minél személyre szabottabb tartalmakat készíthessünk Neked.
Menü

Elég a szorongásból, ideje lazítani! De hogyan kezdjem?

Az elmúlt két évben bőven kijutott a nehézségekből. Nem elég a klímaváltozás, jött a Covid-19, aztán pedig egy háború a szomszédunkban. Mégis mit lehet tenni, hogy erősen és egészségesen átvészeljük ezt az időszakot is, és megmaradjon a józan eszünk?

Nyugodj meg, attól megnyugszol! - szokták mondani és milyen remek lenne, ha ez így lenne. A megnyugvás azonban nem jön könnyen, ahogy a mosolygás sem, ha nem vagy boldog. Cikksorozatunk első részében a szorongásoldás fizikai szintről induló lehetőségeit vesszük sorba, minden tipp egyszerűen és gyorsan segíthet, ha szükséged lenne az instant lazításra.

Honnan veheted észre, ha feszült vagy?

A kérdés elsőre butaságnak tűnhet, pedig egyáltalán nem az! Hosszú percek is eltelhetnek úgy, hogy észre sem veszed: pattanásig feszült a húr. Az izmaid beállnak, a légzés felszínessé válik, a vérnyomásod az egekben. Aztán esetleg jön a fejfájás, a gyomorégés, az izomgörcsök. Minél előbb TUDATOSÍTOD ezt, annál gyorsabban elkezdheted a lazítást!

Hogyan kezdj bele a lazításba?

Naponta többször figyeld egy percig a légzésedet. Hogyan? Koncentrálj az orrod hegyére, miközben be- és kilélegzel. Ne akard lassítani, megváltoztatni a ritmust, egyszerűen csak szemléld! A gyakorlathoz kezdetben állíts be emlékeztetőt a telefonodon, hogy ne feledkezz el róla. Pár nap alatt megszokod ezt a kis rituálét, ami a feszültségoldást nagyban segíti.

Váljon szokásoddá a testi érzetek megfigyelése. Ehhez is elegendő néhány perc a napodból. Fejtetőtől a lábujjakig szkenneld végig magad, érezd, hogy mely izmaid feszesek. Ha rajtakaptad magad, irányítsd a figyelmedet az adott testrészre és képzeld el, hogy felmelegszik. Hétvégén kipróbálhatod az önmasszázst vagy egy akupresszúrás élményt, ebből is csodákat tehet pár perc. 

Amikor a feszültség komolyabban bekúszik az életedbe…

Ha a szorongás gyomorproblémákat is okoz, akkor jó ötlet lehet számodra a CBD olaj. A CBD (teljes nevén kannabidiol) a kender egyik hasznos összetevője, amit speciális eljárással vonnak ki belőle. A legújabb kutatások kimutatták, hogy fogyasztása többek között hatással van a szervezet energia termelésére, az általános közérzetre, a memóriára, az alvási ciklusra és még a testhőmérséklet szabályozásra is. Mi kipróbáltuk, és nagyon szeretjük!

Szinte azonnali enyhülést hozhat, egy finom gyógytea, ami nem csak a gyomorpanaszokat csillapítja, de kisimítja az idegeket is.

Ha a szorongás alvásproblémákat okoz, elsőre mindenképpen azt tanácsoljuk, hogy zárd be a közösségi oldalakat legalább 2 órával lefekvés előtt. Helyette vegyél egy lazító fürdőt vagy zuhanyozz le, aztán hallgass zenét vagy olvass könyvet. Tudtad, hogy a citromfű vagy a levendula illóolaj párologtatása diffúzorban csodálatos feszültségoldó? Ha kialakítasz magadnak egy rituálét, akkor pont úgy jársz, mint a babák, akik tudják, hogy eljött a pihenés ideje. Az agyad átkapcsol egy másik üzemmódba és hamarabb elalszol.

Ha idegesnek, izgatottnak érzed magad, akkor jógázz! A jógagyakorlatok segítenek a testi érzeteid tudatosításában, a külvilág kizárásában, a légzésed szabályozásában. Választhatsz dinamikusabb vagy áramló-csendes gyakorlást, harmonizáljon a pillanatnyi igényeiddel és a tested mindenképpen meghálálja a gondoskodást.

A B-vitamin komplex szuper kiegészítője a fizikai gyakorlásnak, hiszen sok más mellett nélkülözhetetlen az energiatermelő folyamatokhoz, támogatja az idegrendszer működését és csökkenti a szorongást.

Ha kedvetlennek vagy levertnek érzed magad, akkor csinálj valamit, ami „leföldel”. Dagassz kenyeret, kézműveskedj, szerelj, barkácsolj, kertészkedj. Nézz körül, hogy a lakóhelyeden van-e lehetőség például közösségi kertészkedésre, találj fazekas szakkört, főzőiskolát. Biztos lehetsz abban, hogy a megoldás pár kattintásnyira van tőled.

Ha magányosnak érzed magad, akkor csatlakozz „hasonszőrűekhez”. Ahogy már írtuk, egy jógaóra, egy új hobbi, egy kirándulócsapat, vagy egy táncóra szuper megoldás lehet. Ugyanígy a jótékonykodás is segít. Ahogy a buddhista filozófia vallja, segít elterelni a figyelmedet a saját problémáidról, ha másokat segítesz át az övéiken. Jobban fogod érezni magad tőle! Legyen az apró dolog, vagy nagy segítség – te is képes vagy rá!
Tartalomhoz tartozó címkék: stressz

Keresés