A honlapunkon cookie-kat használunk, hogy minél személyre szabottabb tartalmakat készíthessünk Neked.
Menü

Kell-e külön vitaminokat szednünk?

Kell-e külön vitaminokat szednünk? Szükséges-e táplálékkiegészítőket szednünk, vagy esetleg elég, ha változatosan és egészségesen étkezünk? Okozhat-e problémát, ha túl sok vitamint viszünk be a szervezetünkbe? Egyáltalán milyen hatással vannak ránk és kinek melyiket érdemes szednie? Most végre választ kapsz kérdéseidre.

 

A felgyorsult élet és az ennek köszönhető állandó rohanás mellett egy átlagembernek sajnos nincs ideje egészségesen étkezni. A vitaminokat gyártó cégek pedig felismerték, hogy úgy lehet legtöbbet segíteni a társadalmon, ha ehhez az életritmushoz igazítják termelésüket és kapszulába, vagy különböző porokba keverik a szervezet számára fontos táplálékanyagokat. Nézzük ABC sorrendben a legfontosabbakat:

A-vitamin (zsírban oldódó)

A WHO szerint a gyermekkori vakság leggyakoribb oka az A-vitamin hiánya, tehát kijelenthetjük, hogy létfontosságú, ráadásul az egészséges növekedéshez is hozzájárul. Az egyik legjobb forrása a marha máj, ám szerencsére létezik vegán barát módszer is a bevitelére, hiszen a sárgarépában is megtalálható, ami tökéletesen fedezi a napi bevitelünket. 

B-vitaminok (vízben oldódó)

Mivel természetes módon csak állati eredetű táplálékban találhatók, ezért vegetáriánusok és vegánok számára különösen ajánlott ilyen típusú étrend-kiegészítőket szedni. Egy tipp: a kapszulás megoldás helyett a B12-vitamint jobb nyelv alatt felszívódó por formában adagolni, hiszen így szinte 100%-ban hasznosítani tudja testünk. 


C-vitamin (vízben oldódó)

„Magyar kötődése” miatt itthon talán a legismertebb vitaminfajta. Influenzaszezonban, illetve megbetegedés esetén érdemes különböző készítményekkel növelni a napi beviteli szintünket, mert fokozza az immunrendszer és a fehérvérsejtek működését. Egyébként főleg citrusfélékben, például narancsban vagy citromban található meg.


D-vitamin (zsírban oldódó)

Szemben az eddigi három vitaminnal, ezt akár testünk is képes előállítani a napfényből – igaz, ezt a mediterrán országokon kívül nem sokan élvezhetik egész évben. Kutatások bizonyították, hogy a D-vitamin esszenciális például a csontfejlődéshez, ráadásul a fertőzések ellen is véd. Kisgyermeknek ezért is kiemelten fontos a megfelelő adagolása, de az őszi és téli időszakban felnőttek számára is ajánlott.


Melyiket érdemes külön szedni?

A zsírban oldódót csak abban az esetben, amikor tudod, hogy étrendeddel nem viszel be eleget a szervezetedbe, vízben oldódót viszont már bármikor érdemes, hiszen az előbbivel szemben nem halmozódik fel a zsírszövetben és nem lehet túladagolni sem – ráadásul egy nemrég kiadott EU felmérés szerint, jellemzően mi magyarok nem eszünk elég zöldséget és gyümölcsöt, így még inkább jó választás az étrend-kiegészítő beszerzése otthonunkba.
A webshopunkban található több száz táplálékkiegészítőt találsz, rendeld meg Te is a számodra szükségeset. A legjobb az egészben, hogy a G&G különleges készítményeit akár vegánok is fogyaszthatják, hiszen összetevői kizárólag 100%-ban természetes alapanyagokból készülnek. Nézd meg őket Te is.

Tartalomhoz tartozó címkék: blog blogEN GandG vitamin

Keresés