A honlapunkon cookie-kat használunk, hogy minél személyre szabottabb tartalmakat készíthessünk Neked.
Menü

Hogyan juss boldogsághormonokhoz? A megoldás egyszerű!

Hogyan juss boldogsághormonokhoz? A megoldás egyszerű!

Gyerünk már, belső béke, nem érek rá egész nap! Mindig is tetszett ez a mondás, mert pontosan megmutatja, hogy milyen nehéz tud lenni a feszültség csökkentése… Generálj pozitív energiát magadnak percek alatt, íme néhány tipp, amivel akár hegyeket is megmozgathatsz és gyorsan segít, ha helyzet van.

Kéne egy kis…

Dopamin árasztja el a testünket az öröm és a jutalom pillanataiban, ha kevés van belőle akkor motiválatlannak és tehetetlennek érezzük magunkat.

Mit tehetsz, hogy dopaminhoz juss?

  1. Pipálj ki egy fontos tennivalót
  2. Olvass el egy jó könyvet, vegyél egy fürdőt, menj el egy masszázsra
  3. Egy finom hajolaj vagy egy kellemes illatú hidratáló krém hosszantartó hatása egész nap veled lehet.
  4. Takaríts ki otthon és gyújts meg egy füstölőt. Elképesztő a hatása, megkoronázza a munkádat, tisztítja a teret.

Az endorfin nagyon fontos az idegrendszerünk hatékony működéséhez, a jó közérzethez, a szülés okozta fájdalmak enyhítéséhez, valamint a boldogságérzethez. Erősíti az immunrendszert, csökkenti a stresszt, sőt az öregedést is lassítja!

Mit tehetsz, hogy endorfinhoz juss?

  1. Sport, edzés: Leginkább a hosszabb távon folytatott intenzív mozgásformák (kardio-edzés, futás, úszás) fokozzák az endorfinok felszabadulását.
  2. Szex. Az endorfinok és az oxitocin együttesen váltja ki az együttlét utáni boldogságérzést. A szerelmeskedést követő endorfinlöket a nap további részében biztosan feldob.
  3. Séta a tavaszi napsütésben: a napfény felfrissít és hatására aktiválódnak a pihentető alvásért, a jó hangulatért felelős hormonok. 
  4. Nevess és egyél egy kevés csokit vagy csókolózz: kutatások szerint négyszer annyi endorfin szabadul fel a testben a csokievéstől, mint egy forró csók után és még a szívproblémák kialakulásának esélyét is csökkenti. Persze ezt is élvezd mértékkel, heti egyszer egyél 19-30 grammot. Hozzátesszük, hogy a csók kalóriamentes élvezeti forrás, így nyugodt szívvel hódolhatsz neki.
  5. Aromaterápia: válassz hozzád, aktuális állapotodhoz, hangulatodhoz illő és magas minőségű esszenciális illóolajat (ebben tudunk neked segíteni), néhány cseppet tölts egy párologtatóba és indulhat az aromaterápia! Az illóolajok fantasztikus hatásával lexikonokat lehetne megtölteni, ezért is ajánljuk, hogy próbáld ki, fantasztikus élmény!

A szerotonin a boldogsághormon. Hiányát számos betegséggel hozzák összefüggésbe, például a migrénnel, depresszióval, étkezési és szexuális zavarokkal. Csökkenésének egyik tünete lehet a túlzott evés, sajnos a szénhidrátbevitel csak rövid ideig emeli ennek a hormonnak a szintjét, így nem éri meg sütivel becsapni az agyadat hosszú távon!

Mit tehetsz, hogy szerotoninhoz juss?

  1. Táplálkozz helyesen: a B5-vitamin kutatások szerint a szorongás, a depresszió kezelésében is hasznos lehet. A B6-vitamin szintén nélkülözhetetlen a szerotoninszintézishez.
    PRO tipp: Tudtad, hogy a zöld tea a dopamin és a szerotonin felszabadulását egyszerre segíti?
     
  2. Meditálj, relaxálj: már az is elég, ha megtanulod tudatosan ellazítani az izmaidat 5 percre, de ha belevágsz és türelmes vagy, a meditációt is igen hamar elsajátíthatod.Próbáld ki a hangtálas relaxációt is.
    PRO tipp: egy jól kiválasztott ülőpárna sokkal kényelmesebbé teheti a meditációt, a Koshi csengő hangja pedig megteremti a békés tudatállapotot.
     
  3. Mozogj! A szerotonin szint emeléséhez a jóga kiválóan alkalmas. Számtalan jógairányzat segít az elmélyült gyakorlásban, a lassú mozdulatok segítik a középpontodban való időzést, igazi stresszűzők. Mi a Yin jógát és a női jógát kifejezetten ajánljuk erre a célra.

Az oxitocint szeretethormonként ismerjük, segít a társas kapcsolatok kialakításában, a párválasztás vagy az anyaság érzésének kialakításában. Boldogságérzet kialakulásához nyugtató hatásával és a stressz csökkentésével járul hozzá. Több kutatás is kimutatta, hogy a szerelmes emberek oxitocin szintje magasabb.

Mit tehetsz, hogy oxitocinhoz juss?

  1. Simogass meg egy kisállatot
  2. Öleld meg egy szerettedet
  3. Dicsérj meg valakit
  4. Jótékonykodj!

A melatonin szintje sötétedéskor emelkedik meg a szervezetben, hogy biztosítsa a pihentető mély alvást, a frissességet és az aktív nappalokat.

Mit tehetsz, hogy melatoninhoz juss?

  1. Aludj jól! Mondani könnyebb, mint megtenni, viszont pár tipp segíthet neked is. Az igazság, hogy az egyre növekvő alvászavarok hátterében óriási szerepünk van. Későn fekszünk és sötétedés után is mesterséges fények vesznek bennünket körül, a mobiltelefon fénye is összezavarja szervezetünket. Éppen ezért fontos, hogy megteremtsd a nyugodt alváshoz az ideális helyzetet: például a hálószoba alacsony hőmérsékletével, fények kizárásával, megfelelő matrac kiválasztásával. A telefont pedig száműzd a hálóból!
    PRO tipp: segíthet a szempárna, nálunk virágmagvakkal vagy féldrágakövekkel töltött levendulaillatú termékeket szerezhetsz be.
     
  2. Étkezz jól! Akiknél alacsonyabb a melatonin termelés, kétszer nagyobb eséllyel lesznek 2. típusú cukorbetegek. Ne feledd, a túlzott cukor- és alkoholfogyasztás jelentősen csökkenti a melatonin szintjét. Ebben a blogbejegyzésben írtunk a tavaszi méregtelenítésről.

A cikkünkben felsorolt problémák kezelésére, ha orvosod gyógyszeres terápiát rendelt, szedd gyógyszereidet orvosod utasításai szerint, ezeket az említett vitaminok nem helyettesítik, csupán kiegészítésként szolgálhatnak és csakis kezelőorvosoddal történő egyeztetés után alkalmazhatóak.

Keresés